PERİODONTOLOJİ

PERİODONTOLOJİ NEDİR?

Periodontoloji, antik yunanca Peri “çevre” odontos “diş” anlamına gelen bir tedavi uygulamasıdır.
Periodontoloji, dişlerin etrafındaki dokuları, yani dişeti ve çene kemiğini kapsayan diş hekimliği dalıdır.

DİŞETİ HASTALIKLARI NELERDİR?

Dişeti hastalıkları Gingivitis ile başlar.
Gingivitis, diş eti iltihabı anlamına gelmektedir. Gingivitis, periodontal hastalığının erken dönemidir. Bu aşamada, dişleri ve diş etini destekleyen dokulardaki rahatsızlık geri dönüşümlüdür.
Periodontitis, periodontal hastalığın daha ilermiş safhasıdır. Dişleri destekleyen dokularda ve kemikte hasar meydana gelir. Hastalık ilerleyen dönemlerde tedavi edilmezse, dişlerin kaybına neden olur.

DİŞETİ HASTALIKLARI HANGİ DURUMLARDA GÖRÜLMEKTEDİR?

Dişeti hastalıklarının riskini arttıran temel unsurlar vardır:
Birincisi, tütün kullanımıdır. Tütün kullanımı, periodontal hastalığının riskini beşe katlar. Ayrıca, tütündeki bulunan nikotin, diş etindeki kanamayı azaltır, bu nedenle hastalığın teşhisi geç konulmaktadır. Teşhis geç konulursa, oluşan hasarlar geri dönüşümlü olmamaktadır.
İkincisiyse diyabet hastalığıdır. Diyabet, kan akışını yavaşlatır ve bağışıklık sistemini zayıflatır. Bu nedenle, periodontal hastalıkları diyabet hastalarında daha sık görülmektedir.
Diyabet hastası olup hem de tütün kullanan kimselerde periodontal hastalıkların riski yirmiye katlanır.
Ayrıca, ağız hijyeni, ağız dokularının hassaslığı, hormon değişikliği, stres, yaş ve obezite gibi faktörler dişeti hastalıklarını tetikler.

DİŞETİ HASTALIKLARININ BELİRTİLERİ NELERDİR?

Dişeti kanaması, şişmesi ve gerginlik hissi, ağız kokusu, diş etlerinin parlak görünümü veya renk değişimi.

DİŞETİ HASTALIKLARININ TEDAVİLERI NELERDİR?

İlk aşamada, enfeksiyonları önlemek için, diş hekimi tarafından dişeti, dişteki plaklar ve taşlar temizlenir. Tuzlu su ile gargara yapılması ve dişlerin düzenli olarak fırçalanması istenir.
Hastalığın ilerleyen dönemlerinde, flap operasyonu uygulanır. Flap operasyonunda iltihabik dokular temizlenir.

DİŞ NASIL FIRÇALANIR?

Daha fazla bilgi için buraya tıklayınız